Python آموزش زبان پایتون

Python آموزش زبان پایتون

۵۰- فرمت های String در Python پایتون
۹ دقیقه ۵ ثانیه

۷۴ ویدیو

برای دانلود فایل های تمرینی اول به اینجا روید و اگر نبود به گیت هاب ما روید. بعضی از درس ها فایل تمرینی ندارند.

١
۱- پایتون چیست؟
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢
۲- دانلود و نصب Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣
۳- تنظیمات IDE برای Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴
۵
۵- چاپ روی کنسول Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۶
۶- شرط ها Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۷
۷- حلقه ها Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۸
۸- عملکرد ها در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۹
۹- کار با Generators در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١۰
۱۰- کار با کلاس در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١٢
۱۲- ‌جلوگیری از خطاها در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١٣
۱۳- ‌متود اصلی در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١۴
۱۴- ‌فاصله ها در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١۵
۱۵- ‌نظرها در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١۶
۱۶- ‌عمل کننده ها در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١۷
۱۷- ‌درمورد شرطی ها در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١۸
۱۸- ‌درمورد functions در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
١۹
۱۹- ‌درمورد objects در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢۰
۲۰- ‌درمورد Variables در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢١
۲۱- ‌درمورد immutable & mutable در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢٢
۲۲- علامت های ریاضی در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢٣
۲۳- ‌درمورد string در Python پایتون
۸ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢۴
۲۴- ‌لیست ها در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢۵
۲۵- ‌دیکشنری در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢۶
۲۶- ‌غرامت در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢۷
۲۷- ‌درست یا غلط در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢۸
۲۸- ‌سوئیچ در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٢۹
۲۹- ‌شمردن در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣۰
۳۰- ‌کنترل loops در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣١
۳۱- ‌حسابان در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣٢
۳۲- ‌علائم bitwise در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣٣
۳۳- ‌فرق bool & bitwise در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣۴
۳۴- معرفی slices در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣۵
۳۵- کار با Regular Expression در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣۶
۳۶- کار با Find & Replace در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣۷
۳۷- کار با exceptions در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣۸
۳۸- کار با functions در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
٣۹
۴۰
۴١
۴۱- توضیح return در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴٢
۴۲- فرق بین return & yield در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴٣
۴۳- متودها در Python پایتون
۹ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴۴
۴۴- معرفی Object Data در Python پایتون
۱۰ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴۵
۴۵- معرفی Inheritance در Python پایتون
۱۰ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴۶
۴۶- معرفی polymorphism در Python پایتون
۱۰ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴۷
۴۷- همه چیز درباره Generators در Python پایتون
۱۰ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴۸
۴۸- همه چیز درباره Decorators در Python پایتون
۱۰ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۴۹
۴۹- متودهای String در Python پایتون
۱۰ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش
۵۰
۵۰- فرمت های String در Python پایتون
۱۰ شهریور، ۱۳۹۳ — ۶ سال پیش

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا و مفسر است که توسط خودو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد. فلسفهٔ ایجاد آن تاکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند. بر خلاف برخی زبان‌های برنامه‌نویسی رایج دیگر که بلاک‌های کد در آکولاد تعریف می‌شوند (به‌ویژه زبان‌هایی که از گرامر زبان سی پیروی می‌کنند) در زبان پایتون از نویسه فاصله و جلوبردن متن برنامه برای مشخص کردن بلاک‌های کد استفاده می‌شود. به این معنی که تعدادی یکسان از نویسه فاصله در ابتدای سطرهای هر بلاک قرار می‌گیرند، و این تعداد در بلاک‌های کد درونی‌تر افزایش می‌یابد. بدین ترتیب بلاک‌های کد به صورت خودکار ظاهری مرتب دارند. پایتون مدل‌های مختلف برنامه نویسی (از جمله شیء گرا و برنامه نویسی دستوری و تابع محور) را پشتیبانی می‌کند و برای مشخص کردن نوع متغییرها از یک سامانهٔ پویا استفاده می‌کند. این زبان از زبان‌های برنامه نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شی‌گرا است که در ویژگی‌ها با زبانهای تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند. پایتون پروژه‌ای آزاد و متن‌باز توسعه‌یافته‌است و توسط بنیاد نرم‌افزار پایتون مدیریت می‌گردد.